Inscription BénévolatFaire Un Don

Les fiches de parcours

Les fiches de parcours sont une excellente façon de découvrir les nouvelles idées et activités que vous réserve le Sentier canadien!

In this section you will find Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity. Pendant vos rencontres de planification, inspirez-vous des fiches de parcours pour prévoir l’exploration de chacun des six thèmes de programme au cours de l’année.

Pour en savoir plus sur les fiches de parcours, consultez le résumé graphique.

Beaver Scouts

Trail Cards

Click below to view Beaver Scouts Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity

Cub Scouts

Trail Cards

Below you will find Cub Scout Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity.

Scouts

Trail Cards

Click below to view Scouts Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity.

Venturer Scouts

Trail Cards

Click below to view Venturer Scouts Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity.

Rover Scouts

Trail Cards

Click below to view Rover Scouts Trail Cards that will help you explore the Four Elements of the Path while completing an activity.

STEM

Trail Cards

Click below to view STEM Trail Cards for Beavers, Cubs, Scouts, and Venturers to help youth and Scouters make STEM a part of their Scouting programs.

Youth Leadership Training

Trail Cards

Click below to view Trail Cards that will help youth to PlanDo and Review adventures they choose as a team.

EnvironMentality

Trail Cards

Click below to view Trail Cards for all Sections that explore a variety of themes and help youth to PlanDo and Review exciting service projects and adventures.

Bring A Friend

Trail Cards

Click below to view Trail Cards for each Section to help Scouting youth plan Bring-a-Friend events.

World War I

Trail Cards

Click below to view Trail Cards representing stimulating and educational activities that will foster an appreciation of this important period in our nation’s history.

Scouts Canada Games

Trail Cards

Click below to view Trail Cards that foster healthy and active living in your Scouting community while teaching youth about Canada’s rich sporting history,

PopcornBanner2_FR_728x90