Inscription BénévolatFaire Un Don

Scouts (11 à 14 ans) : Développement

Développement intégral

Réalisation personnelle pour les scouts

Le Sentier canadien repose sur le développement de personnes bien équilibrées en encourageant les jeunes à prendre part à une vaste gamme d’activités. Le scoutisme ne repose pas sur l’obtention de badges. Les badges du Sentier canadien sont utilisés pour célébrer le parcours personnel des jeunes au sein du mouvement scout. Ils soulignent les étapes importantes du parcours et célèbrent les réussites des jeunes.      

Tableau - parcours scout

Badges de progression personnelle

Les badges de progression personnelle permettent aux jeunes de développer davantage leurs champs d’intérêt et leurs compétences afin de permettre à leur développement sur le Sentier canadien d’être reconnu comme partie intégrante de leur croissance et de leur progression.

  • Badges
  • Badges de progression personnelle

    Ces badges s’inscrivent dans le cadre de la section et sont remis après la révision de fin d’année ou après la révision de la progression personnelle.

    Carnet des scouts

  • Badges de réalisation personnelle
  • Badges de réalisation personnelle (PAB)

    Les scouts qui choisissent d’intégrer des badges de réalisation personnelle à leur parcours sur le Sentier canadien y travaillent de façon individuelle. Ces dernières donnent la chance à votre enfant d’essayer quelque chose de nouveau et de se fixer des objectifs atteignables. Les badges de réalisation personnelle sont généralement effectués de façon individuelle et à l’extérieur des rencontres hebdomadaires.

    Guide — Badges de réalisation personnelle

    Grille PAR — badges réalisation personnelle

  • Badges de compétences d’aventures de plein air
  • Badges de compétences d’aventures de plein air (CAP)

    Les badges de compétences de plein air sont composés de plusieurs étapes. Les jeunes progressent d’une étape à l’autre tout en progressant d’une section à l’autre. Les badges soulignent l’acquisition de compétences dans les domaines des compétences d’aventures de plein air (CAP). Pour chaque compétence, on doit seulement porter sur l’uniforme le badge correspondant à la plus haute étape atteinte.

    En savoir plus

  • Les prix de section
  • Le prix du Chef scout

    Les scouts peuvent tenter d’obtenir le prix du Chef scout en soutenant leur au sein de leur troupe. Dans le cadre de ce prix, ils doivent diriger ou contribuer à un projet avec une signification personnelle qui aura un impact dans la communauté, en plus d’obtenir le niveau nécessaire de compétences d’aventures de plein air.

    Prix de section — exigences et transition

  • Les badges de liaison du Sentier canadien
  • Les badges de liaison du Sentier canadien

    Ces badges sont remis aux jeunes lorsqu’ils passent d’une section à l’autre, des scouts aux scouts aventuriers. La progression personnelle de chaque jeune sur le Sentier canadien sera un parcours unique et les jeunes choisiront quels badges, si tel est le cas, ils souhaitent obtenir lors de leur voyage scout.

    Placement des insignes sur l'uniforme

    The Scout uniform consists of the Scout shirt, tan pants, neckerchief and neckerchief slide. The Scout uniform is available at the Scout Shop nearest you or at scoutshop.ca. The neckerchief and slide will be provided by the Group.

    Placement insignes scout

    Scouts Moving-up Ceremony

    Every spring, Groups across Canada celebrate the successes of Scouting youth and help them to advance from one Section to the next. Advancement Ceremonies are an opportunity to congratulate Scouting youth on what they’ve accomplished and prepare them for the Scouting experiences ahead.

    Cérémonie de passage scout

    Youth Leadership Training

    Youth Leadership Training IconScouts Canada’s all-new Youth Leadership Training courses are now available online! Workshop resources have been created for all five Sections, from Beaver Scouts to Rover Scouts. As a great example of youth leadership in action, the entire program was spearheaded by a team of youth from across Canada. Youth Leadership Training workshops are facilitated by youth, for youth—all while following the principles of The Canadian Path.

    Learn More

    World Scout Environment Award

    The World Scout Environment Award is an international award based on the framework provided by the World Organization of the Scouting Movement. Some of the requirements may also be completed in support of select Personal Achievement badges and Outdoor Skills. Likely, many senior Scouts will complete some or even all requirements for this award as part of their personal progression.

    World Scout Environment Award

    WSEP Resource Book

    The Duke of Edinburgh’s International Award – Canada

    The Duke of Edinburgh’s International Award is a challenging program of leisure time activities for young people between the ages of 14 and 25. It is operated and proclaimed worldwide. While it is not a Scouting award, it is one that you are encouraged to achieve.

    Scouts Canada signed a Memorandum of Understanding with the Duke of Edinburgh Awards in 2010, which formalized the cooperative relationship that has existed on an international level between the two organizations for many years.

    All members of Scouting are entitled to a flat fee of $30 to register for the award. When you register for the award you will be registered for a specific level within the program (Bronze, Silver or Gold). That registration fee will cover you for as long as it takes to complete that level. Once your award has been approved and you make the decision to continue to the next level there will be a registration application and fee for the new level. There will no longer be a renewal fee.

    A Scouter working closely with the Court of Honour, Venturer Scout or Rover Scout executive, may assess, approve and present the Bronze Award once he/she has completed training from the local Duke of Edinburgh office.

    Important components to be aware of:

    • Duke of Edinburgh’s Award Bronze level is for youth 14 and up.
    • A number of the requirements must be completed over a certain period of time (i.e. Service – 15 hours over six months).
    • A youth must be registered with the Duke of Edinburgh local office. This involves paying the $30 registration fee.
    • Only those activities completed after registering with the Duke of Edinburgh’s Award will be applicable to any level of the Award.

    For requirements and more information download the Award Summary of Conditions chart or visit dukeofed.org.